مروري بر رقابت هاي هفته نهم ليگ برتر فوتبال

هفته نهم ليگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام 8 ديدار آغاز مي‌شود. تنها ديدار  باقي‌مانده اين هفته بين دو تيم سپاهان و پرسپوليس به دليل حضور سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا روز يکشنبه آينده برگزار خواهد شد.

نگاهي به 8 مسابقه روز جمعه مي‌اندازيم.


* داماش گيلان - راه آهن؛ نبرد مربيان پرسپوليسي‌


داماش گيلان هفته گذشته شکست سنگين 6 بر يک را مقابل فجرسپاسي تجربه کرد و بعد از اين باخت اميد هرندي سرمربي تيم برکنار شد؛ اگر چه دليل اين اخراج درگيري فيزيکي او با سرپرست تيم اعلام شد. پس از اين موضوع حميد درخشان جانشين هرندي شد.


درخشان در اولين حضورش در ليگ دوازدهم بايد برابر علي دايي هنرنمايي کند. تيم دايي هفته گذشته به استقلال باخت و اين هفته براي جبران در رشت به ميدان مي‌رود. نبرد دو مربي پرسپوليسي ديدني است، يک طرف علي دايي و طرف ديگر حميد درخشان؛ دو مربي‌اي که سال گذشته گزينه هدايت پرسپوليس بودند اما اين اتفاق رخ نداد تا استيلي سکان هدايت سرخپوشان را برعهده بگيرد.


حساسيت‌هاي جدول هم براي دو تيم بايد در نظر گرفت. راه آهن و داماش در رده دهم و يازدهم جدول قرار دارند و تيم برنده شرايط بهتري پيدا مي‌کند.


اين بازي به دليل محروميت داماش از برگزاري ديدار خانگي در قزوين برگزار مي‌شود.


* تراکتورسازي - گهر دورود؛ برد قابل پيش‌بيني يا شگفتي‌سازي؟


تراکتورسازي که فصل آينده يکي از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسياست ميزبان گهر است. برخي اعتقاد دارند در اين بازي مي‌توان يک پيروزي براي تراکتورسازي و اوليويرا پيش بيني کرد زيرا گهر که مشکلات مالي فراواني دارد اکنون بدون سرمربي است.


تارتار به خاطر مشکلات مالي گهر از اين تيم رفت و بايد ديد آيا اين تيم بدون سرمربي مي‌تواند شگفتي‌سازي کند يا خير. اگر اوليويرا در تبريز نتواند از پس تيم بدون سرمربي و پرمشکل گهر برآيد، شايد در ادامه کارش در تراکتورسازي دچار مشکل شود.


* سايپا - پيکان؛ دربي خودروسازان


ديدار دو تيم صنعتي ليگ در نوع خود جالب توجه است. نتيجه دربي خودروسازان قطعا براي مديران دو باشگاه و مديران شرکت سايپا و ايران خودرو اهميتي فراتر از سه امتياز ليگ برتر دارد. نارنجي‌پوشان يک امتياز بيشتر دارند و با 14 امتياز در رده ششم و دو پله بالاتر از پيکان هستند. عبدالله ويسي سرمربي پيکان مي‌گويد اين بازي مساوي نخواهد شد و يک تيم برنده مي‌شود.


* نفت تهران - صباي قم؛ جدال براي صدرنشيني


نفت تهران، صدرنشين ليگ برتر در خانه معمولا خوب نتيجه نمي‌گيرد. بيشتر امتيازهايي که اين تيم گرفته در خارج از خانه بوده اما نفت اگر مي‌خواهد به صدرنشيني‌اش ادامه دهد بايد اين بار ترک عادت کند و در تهران هم پيروز شود. صبا وضعيت مبهمي دارد و تقريبا يک روز در ميان خبر جدايي گل‌محمدي از تيم صبا به دلايل مختلف منتشر مي‌شود؛ از پيشنهاد مربيگري در پرسپوليس تا حمله قلبي.


* مس کرمان - ذوب آهن؛ نبرد بحران‌زده‌ها


ابراهيم قاسمپور مي‌گويد انگار تيم ما را جادو کرده‌اند که بازيکنانم نمي‌توانند گل بزنند. مس کرمان اکنون زير فشار رواني زيادي قرار دارد و حتي شايعه شده ديدار با ذوب آهن آخرين فرصت قاسمپور در مس خواهد بود اما از سوي ديگر گفته مي‌شود ممکن است مديرعامل باشگاه مس تغيير کند.


مس ميزبان ذوب آهن آخرين تيم جدول است که هيئت مديره جديدش در روزهاي گذشته انتخاب و معرفي شد.


* آلومينيوم هرمزگان - نفت آبادان؛ فرار از شرايط اضطراري


آلومينيوم که اولين سال حضورش در ليگ برتر را تجربه مي‌کند در اين فصل بهتر از نفت آبادان نتيجه گرفته، با اين حال وضعيت سرمربي هر دو تيم در شرايط اضطراري است. نفت آبادان مديرعامل جديدش را شناخته و بايد ديد خليل صالحي چقدر مي‌تواند نتايج بد کاستا سرمربي پرتغالي تيم را تحمل کند. در حال حاضر نفت در رده هفدهم جدول است. اکبر ميثاقيان هم که در شرايط نامناسبي قرار دارد بايد نفت را به آتش بکشد تا خودش در ليگ برتر بماند.


* استقلال - فجرسپاسي؛ نبرد امير قلعه‌نويي با محمود ياوري


استقلال يکي از تيم‌هاي پرستاره ليگ است که 4 بازيکن ملي‌پوش دارد که اين روزها مثل ديگر بازيکنان تيم ملي به دليل شکست مقابل لبنان و ارائه بازي‌هاي ضعيف زير فشار افکار عمومي هستند مخصوصا جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران که انتقادهاي زيادي به او مي‌شود. نکونام در اين بازي بايد مقابل رضا حقيقي هافبک پرتوان و  جوان فجر قرار بگيرد. بازيکني که مي‌گويند مي‌تواند خيلي از مشکلات هافبک تيم ملي را حل کند. نبرد نکونام و حقيقي در ميانه ميدان بيش از همه مورد توجه منتقدان تيم ملي است؛‌ منتقداني که مي‌گويند کي‌روش به اندازه کافي ليگ برتر را زير نظر نمي‌گيرد.


شاگردان امير قلعه‌نويي براي رسيدن به نزديکي صدر فقط به سه امتياز نياز دارند. اين تيم يک بازي عقب افتاده هم مقابل پيکان دارد. استقلال اگر بتواند از سد تيم جوان و پرتوان ياوري بگذرد به رده دوم صعود خواهد کرد اما جوانان جوياي نام و با انگيزه فجر مانع بسيار بلندي براي آبي‌پوشان هستند. نبرد امير قلعه‌نويي با محمود ياوري ديدني است.


* فولاد خوزستان - ملوان؛ ملوان فولاد را خم مي‌کند؟


فولاد با حسين فرکي خوب بازي مي‌کند اما هنوز نتوانسته امتيازات لازم را کسب کند. تيم فرکي هفته گذشته با اشتباه فاحش کمک داور شکست خورد تا وضعيتش در جدول نامناسب‌تر شود. ملوان هم هفته گذشته در خانه مقابل تراکتورسازي متوقف شد و اکنون فرهاد پورغلامي و فرکي سه امتياز اين بازي را مي‌خواهند.


ملوان اگر بتواند به پيروزي برسد مي‌تواند فصلي را که خوب شروع کرد ادامه دهد اما در صورت شکست ممکن است حسين هدايتي خيلي زود واکنش نشان دهد. هر دو تيم هم دو غايب سرشناس دارند. مازيار زارع از ملوان و بختيار رحماني از فولاد به دليل محروميت در اين بازي غايب هستند.


*** برنامه هفته نهم ليگ برتر به شرح زير است:


*جمعه 31/6/91


سايپا – پيکان – ساعت 17:25 –انقلاب کرج


نفت تهران – صباي قم – ساعت 17:25 - دستگردي تهران


داماش – راه آهن – ساعت 17:30 – شهيد رجايي قزوين(اين مسابقه به دليل محروميت داماش از برگزاري ديدار خانگي در قزوين برگزار مي‌شود)


تراکتورسازي – گهر زاگرس – ساعت 16:30 – يادگار امام (ره) تبريز


مس کرمان – ذوب آهن – ساعت 18 –امام علي (ع) کرمان


آلومينيوم هرمزگان – نفت آبادان – ساعت 18:05 – خليج فارس بندرعباس


استقلال – فجرشهيد سپاسي – ساعت 18:30 – آزادي تهران


فولاد خوزستان – ملوان – ساعت18:45 – تختي اهواز


*يکشنبه 2/7/91


سپاهان– پرسپوليس – ساعت 18:30 – فولادشهر اصفهان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, | 1:19 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |